Toimitusehdot ja -tavat

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Suomen sisällä tapahtuvia toimituksia. Toimituksista muualle kuin Suomeen, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse info@sporttimesta.fi tai puhelimitse 044-9755335. Ehdot voimassa 1.1.2015 alkaen. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja ja toimitusehtoja. Hyväksymällä tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot.

Toimitustavat

  • Posti
  • Nouto noutopisteestä osoitteesta Eskolanniementie 18, 86600 Haapavesi
  • Kotiinkuljetus postinumeroalueella 86600
Toimituskulut päivittyvät automaattisesti ostoskorin sisällön mukaan.


Kun saat paketin, toimi näin!

  • Tarkista HETI tuotteen kunto, mikäli tuote on vioittunut matkalla, ota välittömästi yhteys myyntiimme, ilmoita virheestä viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä! Näin ehdimme peruuttaa maksusuorituksien jatkokäsittelyn. Tarkempaa tietoa vaihdosta- ja palautuksista löydät tämän sivun lopusta.
  • Mikäli haluat palauttaa/vaihtaa tuotteen, ota välittömästi yhteys myyntiimme, ilmoita palautuksesta viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä! Muussa tapauksessa veloitamme toimituskulut. Tarkempaa tietoa vaihdosta- ja palautuksista löydät tämän sivun lopusta.
  • PALAUTETTAVASSA TUOTTEESSA PITÄÄ OLLA SIINÄ ALKUPERÄISESTI OLEVAT HINTA-JA TUOTETIETO-LAPUT PAIKOILLAAN. Mikäli nämä on tuotteesta poistettu tai tuotetta on muuten käytetty, ei tuotteella ole palautusoikeutta.

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan postiin tilauspäivänä (ennen klo 14.00 tehdyt tilaukset) tai kahden seuraavan arkipäivän aikana. Toimitamme tilauksesi viimeistään kahden viikon kuluessa tilausvahvistuksesta (kun maksutapana on Klarna-lasku) tai maksusuorituksen kirjauduttua järjestelmäämme (kun maksutavaksi on valittu ennakkolasku omaan sähköpostiisi tai Maksuturvan-verkkomaksu). Toimitamme tilauksesi posti- tai matkahuoltoennakkona vain erityistapauksissa, tarvittaessa ota yhteyttä myyntiimme siitä sopiaksesi.

Mikäli jostain syystä emme pystyisi toimittamaan tilaustasi kahden viikon kuluessa suorituksestasi, otamme sinuun yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Toimitustapa

Tilaus toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla. Mikäli tilaus vaatii erityisen toimitustavan esimerkiksi suuren koon tms. vuoksi, otamme sinuun yhteyttä sopiaksemme sopivimman ja edullisimman toimitustavan.

Huomautusaika

Jos tuotteissa on huomautettavaa (esim. jos tuote on viallinen), ilmoita virheestä/palautuksesta viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä joko sähköpostitse info@sporttimesta.fi tai puhelimitse 044-975 5335.

Vaihto- tai palautusoikeus

Vaihto- tai palautusoikeus on 14 päivää tuotteelle, joka on siististi myyntikuntoisena alkuperäispakkauksessaan ja käyttämätön. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusvaatteita, räätälöityjä tuotteita eikä tuotteita, jotka eivät ole enää myyntikuntoisia sellaisenaan. Palautettavassa tuotteessa pitää olla siihen kuuluvat hinta-ja tuotetieto-laput paikoillaan, SporttiMesta Oy ei ota vastaan sellaisia tuotteita, joista nämä ovat poistettu.

Ilmoita palautuksesta viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä!

Ilmoitathan palautuksesta etukäteen joko sähköpostitse osoitteeseen info {at} sporttimesta.fi tai soittamalla numeroon 044-975 5335, jolloin saat tarkemmat ohjeet koskien palauttamista. Palauta tuotteet postin tai Matkahuollon kautta (riippuen siitä kumpi on ollut toimitustapana) asiakaspalautuksena, jolloin SporttiMesta maksaa postimaksun. Mikäli tuote palautetaan meille ilman yhteydenottoa, veloitamme toimituskulut.

ASIAKASPALAUTUS: Asiakkaan pitää huolehtia, että asiakaspalautuksesta jää aina kuitti, jossa on LÄHETYSTUNNUS. Mikäli paketti katoaa, lähetyksen seuraaminen pitää olla palvelun tarjoajalla mahdollista. Mikäli palautus tehdään ohjeiden vastaisesti, paketin katoamisesta vastaa asiakas. SporttiMesta ei ole, väärin palautettavien tuotteiden katoamisessa korvausvelvollinen.


Maksamasi summa (tai mikäli palautat vain osan tuotteista, palauttamiesi tuotteiden hinta) palautetaan tilillesi 30 vrk:n kuluessa palautuksen saapumisesta.

Rahoitusyhtiöiden käyttäminen tilauksissa: Asiakas käyttää räätälöityä maksupalvelua tilauksessa, asiakas on korvausvelvollinen tuotteen myyneelle yritykselle maksupalvelun käyttöön ottamisesta.

TUOTTEEN VAIHTAMINEN TOISEEN:

Kun asiakas palauttaa tuotteen ja haluaa vaihtaa tuotteen Esim. isompaan/ pienempään. Tilalle lähetettävän tuotteen toimituskulut maksaa asiakas, hinnoittelussa käytetään kaupan toimituskuluja. Mikäli toimitus laitetaan posti/ matkahuollon ennakolla. Rahtiin lisätään rahdintoimittajan ennakkomaksu. Mikäli vaihdettu tuote palautetaan takaisin, muun kuin tuotteen viallisuuden vuoksi. Palautuksen maksaa aina tilaaja.

POLKUPYÖRÄT:

PALAUTUKSIA EI SAA TEHDÄ ILMAN ILMOITUSTA SPORTTIMESTAN ASIAKASPALVELUUN! Noutamatta jättäminen-ja vastaanottaminen ei ole tilauksen peruuttamista. Polkupyörä tilaus on aina räätälöity tilaus, josssa myyjä ja tilaaja on sopinut erikseen tilauksen toimittamisesta! Pakkauksen erityiskuljetus. Ks. kuluttajasuojalaki.

Polkupyörien palauttamisessa tilaaja vastaa kaikista lähetyskuluista! ks. kuluttajasuojalaki. Palautettavan tuotteen suojaamisesta ja pyörän virheettömänä palautumiseen liikkeeseen, vastaa tilaaja( pakkausohje palautuksissa: Toimitetaan asiakkaalle erikseen). Palautettava pyörän pitää olla käyttämätön, mikäli asiakkaalle on pyörään asennettu lisätarvikkeita, täytetty takuulappu, jossa suojarekisteröinti varkaustakuun varalle. pyörää ei saa palauttaa ilman että asiasta keskustellaan tuotteen myyneen henkilön kanssa. Asiakaspalvelu: info@sporttimesta.fi tai 044-975 335

Kokeileminen pyöräkaupassa: Asiakas kokeilee tuotteen soveltuvuutta ja päätää palauttaa tuotteen. Mikäli palautettavassa tuotteessa on kokeilun jälkeen käytön jälkiä(naarmu, maalivaurio, lommo tai hajonnut kokeilusta johtuen osa. Ei tuotteella ole palautusoikeutta. Kokeileminen ja tuotteen palauttaminen sovittava aina erikseen myynnin kanssa.

Pakkaaminen palautuksissa: Mikäli pyörää ei palautetta siinä toimitetussa laatikossa ja suojata lähetystä ohjeistuksen mukaan, asiakas on korvausvelvollinen lähetykseen tulleissä kuljetusvaurioissa. Oikean pakkaamisen ohjeistuksen saat ilmoituksesi yhteydessä sähköpostiisi.

Rahoitusyhtiöiden käyttäminen tilauksissa: Asiakas käyttää räätälöityä maksupalvelua tilauksessa, asiakas on korvausvelvollinen tuotteen myyneelle yritykselle maksupalvelun käyttöön ottamisesta.

HUOM! Säästyäksemme turhilta asiakaspalautuksilta, saat tuotteen sopivuudesta sinulle apua asiakaspalvelustamme!